oznakowanie biura, cena logo, koszty oznakowania

Jaki mają Państwo budżet na oznakowanie?

Jest to jedno z pierwszych pytań jakie zadaje wykonawca przed rozpoczęciem prac nad ofertą dla Klienta. Dlaczego jest to tak ważna informacja i dlaczego Klient ma opory przed podaniem przynajmniej szacunkowej kwoty…?

"Nie posiadamy budżetu…"

Bardzo często klient na pytanie o budżet odpowiada, że nie został on określony. Oczywiście czasem zdążają się sytuacje w których nie zostało przewidziane dodatkowe oznakowanie, jednak zazwyczaj odpowiedź taka wiąże się z obawami o jego ujawnienie. Głównym powodem jest przekonanie, że znając budżet wykonawca będzie sztucznie podnosił koszty produkcji oznakowania. Nic bardziej mylnego… Nie znając budżetu wykonawca przygotowuje propozycje, bez zagłębiania się w możliwości rozłożenia prac na poszczególne etapy.

Jeżeli budżet jest bardzo ograniczony a chcemy oznakować cały biurowiec wykonawca przygotowuje oferty częściowe:

  1. W pierwszej kolejności proponowane są elementy najważniejsze i niezbędne do prawidłowego funkcjonowania budynku
  2. W kolejnych etapach rozpisane są dodatkowe elementy oznakowania, które można wykonać po pewnym czasie.

Post-14-tablica-w-recepcji-ozakowanie-budynku

Post-14-tablica-w-recepcji-oznakowanie-budynku-logo-w-recepcji

Jeżeli budżet jest wystarczający na wykonanie całego oznakowania w jednym etapie, wykonawca znając możliwości finansowe już na etapie pierwszej oferty dobiera takie materiały i sposób ich ekspozycji aby w 100% spełnić oczekiwania Klienta. Czas … to w wielu przypadkach najistotniejsza wartość – im więcej szczegółów poda Klient tym szybciej będzie można rozpocząć realizację.

„Proszę przygotować ofertę w kilku wariantach cenowych”

To równie częsta odpowiedź Klienta. Jeżeli w ofercie mamy jeden element – np. logo w recepcji to sprawa jest prosta. Jeżeli jednak mamy przygotować kompeleksowe oznakowanie, gdzie oprócz logo musimy zaproponować oznakowanie kierunkowe wewnętrzne, dekorację ścian, oznakowanie garażu, oznakowanie terenów zewnętrznych i wiele innych elementów – proces przygotowania oferty jest znaczenie bardziej skomplikowany. Oczywiście nie jest to niemożliwe ale należy pamiętać o ważnej kwestii – czas przygotowania oferty jest wliczany do ostatecznych kosztów realizacji.

Po co więc płacić za ofertę wariantową, skoro mamy świadomość, że nie jesteśmy wstanie wydać na całą realizację więcej niż 10.000?
Oczywiście znając budżet również można przygotować dwie oferty ale wykonawca ma już świadomość o przybliżonej wartości realizacji i obie oferty będą się w nim mieścić.

Wszelkie informacje przekazane wykonawcy przed etapem rozpoczęcia przygotowania oferty zaoszczędzą nie tylko czas ale i zmiejszą koszty ostatecznej produkcji i montażu.

Author image

About Agnieszka Urbanowicz

Oznakowanie biur i budynków jest nie tylko moją pracą ale i wielką pasją. Z przyjemnością odpowiem na wszelkie pytania lub wątpliwości związane z tym tematem. Kontakt: urbanowicz@oznakujbiuro.pl
  • Warszawa