reklama na samochodzie, oznakowanie floty, logo na samochodzie

Oznakowanie flotowe - możliwości, zagrożenia i zalety.

Flota firmowa, niezależnie czy jest to jeden samochód, czy pełen plac, czy nasi pracownicy dostarczają nimi pizzę, czy używają ich przedstawiciele handlowi naszej firmy- jest to powierzchnia reklamowa.

Post-17-reklama-na-samochodzie-flota-pojazd-w

Zazwyczaj firmy decydują się na małe logo z tyłu lub trochę większe na drzwiach i na tym na tym poprzestają. Czy słusznie? Ile kosztuje reklama w gazecie na rozkładówce, wynajęcie billboardu przy ruchliwym skrzyżowaniu, czy nawet wydrukowanie zwykłych ulotek, które i tak wylądują w koszu na śmieci na najbliższym przystanku? Dużo. A czy oznakowanie firmowych samochodów to też nie jest reklama? A czy nie jest trwalsza i bardziej skuteczna?

Post-17c-oklejenie-samochodu-logo-na-samochodzie

Możliwości

Są dwie szkoły oklejania pojazdów. Pierwszy sposób to napisy wycięte w folii z odrobiną tła w kilku miejscach, by wytworzyć pożądany kontrast. Drugi sposób to oklejenie całych elementów zadrukowaną folią i właśnie ten sposób wydaje się być bardziej skuteczny. Pozawala on na dobranie dowolnej grafiki, tekstu, efektów graficznych, a dodatkowo pozwala zabezpieczyć lakier przed rysami i starzeniem się. Folie wycinane ploterowo są mocno nieprzepuszczalne dla promieni uv, w związku z czym lakier przykryty folią pozostaje w swoim bazowym odcieniu.

Post-17d-logo-na-aucie-reklama-na-samochodzie

Zagrożenia

Zagrożenia – Słowo, które strasznie brzmi, ale w rzeczywistości warto być na nie przygotowanym.

Po pierwsze: odpowiednia firma- ważne, aby wybrać profesjonalną firmę, która ma doświadczenie w nakładaniu foli i lakier nie zostanie uszkodzony.
Po drugie: właściwy dobór foli- Jeśli planujemy ekspozycje krótkookresowe - do 2-3 lat i oklejamy równe powierzchnie, możemy bez wahania użyć folii polimerowej, jeśli jednak planujemy użytkować grafikę dłużej, należy wybrać folię wylewaną ("samochodową").
Po trzecie: promienie UV - Po 5 latach wystawienia foli na promienie UV, grafika będzie trochę jaśniejsza niż była początkowo, co będzie miało duże znaczenie w razie potrzeby wymiany kawałka okleiny. Nowa grafika będzie po prostu wyraźniejsza i w związku z tym odróżniająca się na karoserii od reszty elementów.
Po czwarte: zawijanie folii na krawędziach. Gdy wiemy, że samochód będzie często myty i eksploatowany w ciężkich warunkach - musimy zadbać o to, by podczas oklejania aplikator folii zawinął jej krawędzie za miejsca w których są wyklejane.

Post-17a-oznaowanie-floty-pojazd-w

Zalety

Zalet tego sposobu reklamy nie trzeba szukać daleko.

Pierwszą z nich jest rozpoznawalność marki. Reklama zajmująca dużą powierzchnię samochodu mocno przyciąga uwagę. Dlaczego? Głownie dlatego, że większość widywanych na ulicy to samochody prywatne - bez okeljenia, więc oznakowane samochody przyciągają wzrok odbiorców.
Drugą zaletą jest dostępna powierzchnia. Miejsce dostępne na samochodzie jest tak duże, że spokojnie możemy przygotować dowolne ilości przekazów reklamowych. Pamiętajmy jednak o odpowiedniej wielkości napisów! Zbyt dużo informacji może przytłoczyć potencjalnego odbiorcę i reklama na samochodzie wywoła efekt odwrotny do zmierzonego.
Trzecią zaletą jest ruchoma reklama. Stojąc w korku, jadąc do klienta, w każdej chwili nasz samochód na siebie pracuje - nie jest to już tylko nieunikniony koszt, a kolejny element wykorzystywany do generowania zysków.

Warto więc zastanowić się nad tym rodzajem reklamy, tym bardziej, że wymaga ona tylko jednorazowego nakładu, a nie stałych opłat abonamentowych jak inne kanały dotarcia do klienta.

Post-17b-reklama-na-aucie-reklama-na-samochodzie

Author image

About Agnieszka Urbanowicz

Oznakowanie biur i budynków jest nie tylko moją pracą ale i wielką pasją. Z przyjemnością odpowiem na wszelkie pytania lub wątpliwości związane z tym tematem. Kontakt: urbanowicz@oznakujbiuro.pl
  • Warszawa